Komt technologie het onderwijs van jonge kinderen ten goede?

Als ouders hebben we allemaal de strijd met onze kinderen gestreden terwijl ze opgaan in een videogame of film op een iPad, tablet of smartphone. We hebben een betere kans gehad om de aandacht te trekken van Tom Cruise die over de rode loper loopt dan onze kinderen.

Tegenwoordig is het gebruikelijk dat tweejarigen iPads gebruiken, basisschoolleerlingen aangesloten op videogames, en we hebben allemaal te maken met (of leven met) de uitdaging om je middelbare scholier lang genoeg van de computer weg te wrikken om een ​​fatsoenlijke maaltijd te eten. maaltijd…

Technologie is overal en de aantrekkingskracht op kinderen is duidelijk, maar helpt technologie onze kinderen bij het leren?
Technologie wordt socialer, adaptiever en meer op maat gemaakt, en als gevolg daarvan kan het een fantastisch leermiddel zijn. Dat gezegd hebbende, moeten we als ouders grenzen stellen.

Tegenwoordig verbindt software kinderen met online leergemeenschappen, volgt de voortgang van kinderen via lessen en games en past de ervaring van elke student aan.

Tegen de tijd dat uw kind op de basisschool zit, zal het waarschijnlijk goed thuis zijn in technologie.

Leren met technologie op school
Scholen investeren steeds meer in technologie. Of de klas van uw kind nu een interactief smartboard, laptops of een ander apparaat gebruikt, hier zijn drie manieren om ervoor te zorgen dat technologie effectief wordt gebruikt.

Jonge kinderen spelen graag met technologie, van iPads tot digitale camera’s. Waar moeten beoefenaars in de vroege kinderjaren – en ook ouders – aan denken voordat ze kinderen deze gadgets geven?

Laten we bij het begin beginnen: wat is technologie in de vroege kinderjaren?
Technologie kan zo simpel zijn als een camera, audiorecorder, muziekspeler, tv, dvd-speler of recentere technologie zoals iPads, tablets en smartphones die worden gebruikt in kinderdagverblijven, klaslokalen of thuis.

Meer dan eens heb ik leraren horen zeggen: “Ik doe niet aan technologie.” Ik vraag ze of ze ooit een digitale foto van hun leerlingen hebben gemaakt, een plaat, band of dvd hebben afgespeeld, of kinderen een koptelefoon hebben gegeven om naar een verhaal te luisteren.

Leraren hebben altijd technologie gebruikt. Het verschil is dat leraren nu echt krachtige tools zoals iPads en iPhones gebruiken in hun persoonlijke en professionele leven.

Technologie is slechts een hulpmiddel.
Het mag niet worden gebruikt in klaslokalen of kinderdagverblijven omdat het cool is, maar omdat leraren activiteiten kunnen doen die de gezonde ontwikkeling van kinderen ondersteunen.

Leerkrachten gebruiken digitale camera’s – een minder flitsende technologie dan iPads – op echt creatieve manieren om kinderen bij het leren te betrekken. Dat is misschien alles wat ze nodig hebben.

Tegelijkertijd moeten leraren technologie kunnen integreren in de klas of het kinderdagverblijf als een kwestie van sociale rechtvaardigheid.

We kunnen er niet van uitgaan dat alle kinderen technologie in huis hebben.

Een gebrek aan bekendheid zou de digitale kloof kunnen vergroten – dat wil zeggen de kloof tussen mensen met en zonder toegang tot digitale technologie – en de schoolbereidheid en vroege succes van sommige kinderen kunnen beperken.

Net zoals alle kinderen moeten leren omgaan met een boek in de vroege geletterdheid, moeten ze worden geleerd hoe ze technologie moeten gebruiken, inclusief hoe ze het moeten openen, hoe het werkt en hoe ze ervoor moeten zorgen.

Experts vrezen dat technologie slecht is voor kinderen.

Er zijn ernstige zorgen over kinderen die te veel tijd voor schermen doorbrengen, vooral gezien de vele schermen in het leven van kinderen.

Tegenwoordig zitten heel jonge kinderen voor tv’s, spelen ze op iPads en iPhones en kijken ze hoe hun ouders foto’s maken op een digitale camera, die een eigen scherm heeft.

Vroeger was er alleen het tv-scherm.

Dat was het scherm waar we ons 30 jaar zorgen over maakten en waar we onderzoek naar deden.

Wij als vakgebied weten heel veel over de impact van tv op het gedrag en leren van kinderen, maar we weten heel weinig over alle nieuwe digitale apparaten.

De American Academy of Pediatrics ontmoedigt schermtijd voor kinderen onder de twee jaar, maar de positieverklaring van NAEYC/Fred Rogers neemt een iets ander standpunt in.

Het zegt dat technologie en media beperkt moeten worden, maar het belangrijkste is hoe het wordt gebruikt.

Wat is de inhoud?

Wordt het opzettelijk gebruikt?

Is het ontwikkelingsgericht?

Als ouders moeten we ons bewust zijn van de nadelen van technologie en de impact ervan op het gezichtsvermogen, de woordenschat en de lichamelijke ontwikkeling. We moeten ook op de hoogte zijn van de algehele ontwikkeling van onze kinderen,

Mijn advies aan leraren en ouders is om op je instinct te vertrouwen. U kent uw kind en als u denkt dat het te lang naar het scherm heeft gekeken, zet het dan uit.

Het is aan ons, als ouders, om op te merken dat de computertijd van uw kind de interacties en speeltijd met andere kinderen vermindert of beperkt en hen in nieuwe richtingen duwt. Om ze aan te moedigen om lichamelijk actief te zijn, naar buiten te gaan en te spelen.

Het is ook aan de volwassene om de persoonlijkheid en instelling van het kind te begrijpen en om erachter te komen of een technologie een van de manieren is waarop het kind kiest om met de wereld om te gaan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *